Hipotetyczna sytuacja – Jesteśmy młodą firmą, która powoli zaczyna wybijać się na rynku, najwyższy czas pomyśleć o podtrzymywaniu więzi z obecnymi klientami za pomocą drobnych upominków posiadających nasze logo. Często eleganckie pióro, nawet nie będąc markowym produktem, potrafi skutecznie przypomnieć nam o kimś od kogo je dostaliśmy. Jak sprawić, aby klient chciał nosić przy sobie prezent właśnie od nas, skoro dostaje takie upominki, co kilka spotkań z kontrahentami?

Najważniejszy jest pomysł, musi to być coś, czego sami chętnie używalibyśmy na co dzień, a co ważniejsze musi to być coś, co chętnie wyciągnęlibyśmy z kieszeni przy znajomych. W końcu zależy nam nie tylko na tym żeby zatrzymać przy sobie klienta, ale też sprawić, że jego znajomi/klienci widząc prezent właśnie od nas zapytają – skąd masz taki fajny długopis? W odpowiedzi dowiadują się o właśnie nas, a przy następnej okazji, gdy będą rozmawiać o naszej branży z kimś innym, z pewnością będą chcieli wykazać się jej znajomością i wspomną właśnie naszą firmę. Ten prosty mechanizm pozwala nam dotrzeć czasem dalej niż się tego spodziewamy.

Oprócz pomysłu na prezent, jego estetyki i atrakcyjności, bardzo ważną i już wspomnianą kwestią jest sam branding. Jeśli na samym prezencie raczej nie powinniśmy oszczędzać, tak przy nadruku należy znaleźć zachować rozsądek. Możemy umieścić milion linijek tekstu razem z naszym logotypem w kilku kolorach w najbardziej widocznym miejscu – co z tego, skoro nikt nie będzie chciał się tym chwalić, bo cały nadruk wszystko zepsuje. To osoba, która dostała coś od nas wystawia nam opinię, a nie to, co my jej daliśmy. Wystarczy subtelny logotyp nawet w jednym kolorze, ewentualnie wygrawerowany, aby przypominał, że dana rzecz jest prezentem właśnie od nas. Klient nie może się wstydzić naszego logotypu, dlatego lepiej żeby był na tyle dyskretny na ile to możliwe. My oszczędzamy znakując upominki tańszą metodą w mniejszej ilości kolorów, a przy tym nie zniechęcamy do siebie klienta krzykliwym charakterem naszych gadżetów – warto o tym pamiętać, bo korzystamy podwójnie.