Zastanówmy się chwilę nad tym ile pieniędzy można by zaoszczędzić decydując się na wykonanie nadruku na gadżetach reklamowych tylko w tylu kolorach w ilu jest to rzeczywiście niezbędne. Czy dużo?  Moim zdaniem bardzo.

Każda firma posiada, a jeżeli nie to powinna księgę znaku(logotypu) lub przynajmniej wie w jakiej formie logotyp ten pozostaje niezmieniony i rozpoznawalny dla klientów oraz jakie jego modyfikacje są dozwolone.

Posiadając taką wiedzę łatwo zdecydować, w jaki sposób określony gadżet reklamowy oznakować. Można to zrobić w pełnym kolorze płacąc dużo, wybrać wersję achromatyczną(jednokolorową) lub z ograniczoną liczbą kolorów oszczędzając dużo.

Dlaczego jest to takie ważne? Pieniądze to w dzisiejszym świecie rzecz istotna, a jeszcze ważniejsza gdy wszędzie wokół słyszymy słowo „kryzys”. Dlatego patrząc na kwestie znakowania gadżetów reklamowych z punktu widzenia naszego portfela zdecydowanie lepsze będzie ograniczenie liczby kolorów.

Przykładowo: 4 kolorowy nadruk= 1 kolorowy x 4.

Drukując jeden kolor zamiast czterech oszczędzasz 75%.

Jednak biorąc pod uwagę zachowanie znaku graficznego i poprawnego wizerunku firmy należy wybrać wersję wielokolorową.

W tym momencie pojawia się pytanie. Co jest dla mnie ważniejsze, wizerunek czy pieniądze? Mam na ten problem kilka prostych rad:

  • wybieraj produkty dobrze wyglądające,
  • wybieraj produkty wyróżniające się z tysięcy innych, dzięki temu ty też będziesz mógł się wyróżnić,
  • kupuj więcej  z jednego modelu gadżetu, zaoszczędzisz wtedy na znakowaniu,
  • na tanich produktach redukuj liczbę kolorów do minimum gdyż ich zauważana wartość nie zostanie podwyższona nadrukiem,
  • na produktach w średniej cenie można zredukować liczbę kolorów, gdyż będzie po prostu taniej,
  • na produktach z wysokiej półki wybieraj znakowanie w pełnym kolorze gdyż wyglądają one wtedy dużo bardziej elegancko i sprawiają wrażenie droższych,
  • zawsze potwierdzaj wszelki koszty znakowania, unikniesz wtedy niemiłych rozczarowań związanych z dodatkowymi kosztami przygotowania druku, matryc, itp.