Haft komputerowy, gdyż w kontekście  gadżetów reklamowych najczęściej jest mowa, to metoda stosowana wyłącznie dla tkanin. Oprogramowanie komputerowe umożliwia umieszczenie na materiale (koszulce, bluzie, kurtce, kocu, czapce, frotce) dowolnego wzoru poprzez jego wyhaftowanie.

Najczęstszymi ograniczeniami tej metody jest miejsce wykonania znakowania oraz dla niektórych cena samego haftu. Zazwyczaj nie możemy haftować na szwach, zgrzewach oraz innych połączeniach materiałów jak również we wszystkich miejscach gdzie nie jest możliwe. Trzeba również wspomnieć o czasochłonności wykonania, zazwyczaj oprócz przygotowania do znakowania czyli opracowania programu, ustawienia podstawki i maszyny dochodzi jeszcze czas samego haftowania, który wynosi od kilkudziesięciu sekund do kilku minut na jedną sztukę.

Drugą ważną cechą zmniejszającą zainteresowanie tą techniką znakowania jest jego cena. Wykonanie tego samego logotypu metoda haftu komputerowego jest zazwyczaj kilkakrotnie (nawet ośmiokrotnie) tańsze aniżeli znakowanie sitodrukiem bądź termotransferem.

Jednak po chwili porównania przedmiotów oznakowanych różnymi technikami wszystkie złe cechy tej metody odchodzą w zapomnienie. Haft jest majestatyczny, dostojny i piękny, sprawia że produkt wygląda na dużo droższy, lepszy i plasujący się kilka półek wyżej niż w rzeczywistości.

Słabe strony:

  • wysoka cena,
  • czasochłonność wykonania,
  • nie nadaje się do masowego rozdawnictwa.

Mocne strony:

  • piękny wygląd,
  • wypukły kształt,
  • wysoka trwałość,
  • podnosi wartość oznakowanego produktu.