Trzy czwarte konsumentów wybiera zakupy w Internecie z powodu przystępnej ceny oferowanych produktów. Jednak coraz bardziej znaczącą staje się przesłanka, iż e-handel jest po prostu wygodniejszy i mniej czasochłonny. Jak wobec tego walczyć o większe rzesze odbiorców? W końcu jest z czego wybierać gdyż ponad 50% Polaków korzysta z Internetu.

Nowoczesny, dbający o swoich odbiorców sklep powinien postawić na personalizację oferty czyli przedstawienie im indywidualnie przygotowanej oferty na podstawie ich zachowania w sieci, dotychczasowych zakupów w sklepie oraz na podstawie informacji na temat zachowań określonych grup konsumentów. Personalizacja niesie za sobą korzyści zarówno po stronie klienta (otrzymanie oferty ,,szytej na miarę”) jak i sprzedawcy (zwiększenie przychodów, więcej zaangażowanych i lojalnych klientów).

W porównaniu do amerykańskiego e-commerce prawie 60% sprzedawców udostępnia opinie swoich klientów o produktach, podczas gdy w Polsce jedynie co czwarty sklep (wg. badań firmy Praktycy.com). Należy zwrócić uwagę, że przeciętny konsument bierze pod uwagę zarówno cenę jak i rzetelną opinię o produkcie, marce.

Sprzedawca, któremu zależy na lojalności klientów stawia na coraz bardziej interaktywne rozwiązania jak np. firmowy blog, forum konsumenckie czy nawet serwisy społecznościowe działające wokół sklepu. Dzięki takim narzędziom marketingowym jak newsletter, polecenia produktów klient na bieżąco otrzymuje wsparcie ze strony sklepu i powoli wytwarza się między nim a sprzedawcą więź współpracy.

W obecnych czasach niezwykle istotne jest pozyskiwanie nowych kontaktów, lecz prawdziwą ,,sztuką” jest stworzenie wiernej społeczności konsumenckiej, która zapewni nie tylko przychody, lecz umocni markę.

Żródło: www.komputerwfirmie.org