Google Maps to doskonałe rozwiązanie dla małych firm, których nie stać ani na reklamę AdWords ani pozycjonowanie. Dla firm, które w pewnym stopniu już się rozwinęły i działają w linkach sponsorowanych, stanowi doskonałe uzupełnienie i uatrakcyjnienie wizytówki firmy.

W wyszukiwarce Google Mapy zajmują dobrze widoczną pozycję, nad wynikami organicznymi wyszukiwania. Obok nazw firm pojawia się rozszerzona mapa z czerwonymi szpilkami, które wskazają na konkretną lokalizację firmy. W zależności od stopnia konkurencyjności fraz obok mapy może pojawić się od jednej firmy (zapytanie niszowe) do nawet całej listy firm.

Aby firma mogła znaleźć się na Mapach Google musi zostać wcześniej dodana do Centrum Firm Lokalnych. Przynależność taką może uzyskać zarówno właściciel firmy poprzez umieszczenie samodzielnego wpisu, albo firma automatycznie zostaje dodana np z Panoramy Firm (tu właściciel może edytować wpis).

Chcąć jak najefektywniej przygotować się do wejścia na Google Maps należy zadać sobie pytanie- jakie czynniki wpływają na wysoką pozycję wpisu. Do elementów tych z pewnością zaliczyć można: nazwę firmy ( tu należy umieścić najbardziej istotne słowa kluczowe, które będą streszczeniem firmy), kategorie (maksymalnie pięć najlepiej opisujące branżę) oraz fizyczną lokalizację (najlepiej gdy promujemy lokalizację blisko centrum miasta).

Nowością od 2009 roku jest rozszerzenie reklamy czyli połączenie Google AdWords i Centrum Firm Lokalnych. Treść reklamy z dodatkową linią opisu bądź podłączoną mapą pozwala wyróżnić firmę na tle konkurencji, co z pewnością przekłada się na wysoką konwersję.

Źródło: Twój biznes w Internecie, Podręcznik e-marketingu, Komputer Świat