Pierwszym krokiem, który powinna przedsięwziąć firma rozpoczynająca swoją przygodę w sieci jest wybór właściwej i skutecznej domeny. Aby stała się skutecznym narzędziem marketingowym, musi spełniać kilka ważnych warunków. Tak więc Przedsiębiorco- daj sobie czas i przemyśl jak powinna być skonstruowała Twoja domena!

Domena to adres internetowy, którego zajomość pozwala na zlokalizowanie danej strony internetowej. Na polskim rynku działa wiele popularnych firm hostingowych, zajmujących się sprzedażą domen. Wśród nich prym wiedzie home.pl i nazwa.pl. Zakup domeny nie jest drogim przedsięwzięciem- to wydatek między 0 a 10 złotych na rok. Przedłużenie na kolejny rok kosztuje około 100 zł. Ceny zależą od tego jaką domenę wybraliśmy. Tak naprawdę w przypadku zakupu dobrej domeny obowiązuje zasada- kto pierwszy, ten lepszy. Stąd coraz trudniej odnaleźć taką, która będzie się właściwie kojarzyła i będzie łatwa do zapamiętania.

Jako doskonałe narzędzie marketingowe- domena musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim- posiadać dobrze dobraną nazwę. Najlepiej aby nazwa kojarzyła się z przedsiębiorstwem, jego nazwą lub profilem działalności, jak np opel.com.pl (strona korporacyjna marki Opel), intymna.pl (sklep internetowy z bielizną) czy gratisownia.pl- producenta i dystrybutora gadżetów reklamowych). Najwłaściwszym krokiem jest zakup kilku domen właściwych firmie oraz wybranie jednej głównej, na którą przekierować można pozostałe. Ze względu na coraz mniejsze możliwości wyboru nazw, popularne stało się nazewnictwo zapożyczone z języka angielskiego (jak np hobby4men.com, czy toys4boys.pl). Z pewnością jest to dobre zagranie marketingowe gdy portal kieruje swoją ofertę do ludzi młodych, nowoczesnych.

Sprawdzoną metodą dla przedsiębiorcy, który chce się dobrze wypromować w sieci jest użycie domen z nazwą przedsiębiorstwa lub kombinacje z innymi słowami. Granica jest cieńka, gdyż należy unikać używania nazw będących literówką domeny firmy konkurencyjnej.

Więc co dalej? Mamy już dobrze kojarzącą się domenę, ale jak ją wypromować? Najskuteczniejszą i najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest wskazanie jej we wszystkich materiałach reklamowych firmy (jak wizytówki, plakaty, billboardy, papier firmowy, ogłoszenia reklamowe, prasowe itp). Domena, która jest właściwie wypromowana- staje się powszechna w sieci a przez to popularna i często używana przez internautów.

Źródło: opracowanie własne na podstawie artykułu Dobra domena a promocja firmy w Internecie, eGospodarka.pl Do