Dotychczas obowiązywało prawo, które zwalniało z opodatkowania wartość nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od przedsiębiorcy w ramach prowadzonych przez niego akcji promocyjno-reklamowych do wysokości 100 zł. Dzięki ustawie, która weszła w życie 20 maja br każdy przedsiębiorca, który w ramach działań promocyjno-reklamowych rozda prezenty i gadżety o jednorazowej wartości poniżej 200 zł, nie będzie musiał składać informacji PIT-8C.

Podwyższenie limitu do 200 zł ma za cel ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie działań promocyjno – reklamowych. A gra jest warta świeczki- firma, która dba o profesjonalny wizerunek powinna zainwestować w dobrą reklamę. Sposobów jest wiele, niewątpliwie prezenty, gratisy należą do czołówki. Niesamowity efekt może zrobić dobrze dobrany do specyfiki branży gadżet, jak np elegancka aktówka dla biznesmena, zestawy piśmiennicze dla dziennikarzy, gustowne zestawy kawowe dla właścicieli restauracji, gadżety elektroniczne dla fanów nowoczesnych technologii oraz inne ciekawe rozwiązania. Technik znakowania jest wiele- do każdego gadżetu można wybrać indywidualny nadruk co dodatkowo uatrakcyjni prezent.

opracowanie na podstawie gazetaprawna.pl (2010)