Termotransfer znany potocznie jako transfer – to technika polegająca na drukowaniu sitodrukiem na papierze transferowym lub w przypadku nadruków wielokolorowych na folii transferowej, tzw. transferze, przycięciu go do odpowiedniego formatu i naniesieniu na gorąco na przedmiot. Do wgrzewania nadruków termotransferowych wykorzystuje się specjalistyczne pracy ręczne, pneumatyczne bądź elektryczne.

Technika ta znajduje główne zastosowanie do tekstyliów i parasoli. Na przedmiotach, na których druk sitodrukiem możliwy jest tylko w jednym kolorze, znakowanie wielokolorowe możliwe jest wyłącznie transferem. Technika ta znajduje również zastosowanie, gdy elementy są niewielkich rozmiarów i nie można ich wykonać sitem.

Termotransfer umożliwia również wykonywanie nadruków wielokolorowych, w których poszczególne kolory nachodzą

Technika ta znajduje sobie coraz więcej zwolenników

Słabe strony:

  • wyższy niż w przypadku sitodruku koszt przygotowania druku dla małych ilości,
  • wysoka cena nadruku jedno kolorowego w dużych nakładach w porównaniu do sitodruku,
  • stosunkowo duża czasochłonność metody.

Mocne strony:

  • duża dokładność w odwzorowaniu nadruku,
  • możliwość druku bardzo małych elementów, nawet kilka milimetrów,
  • brak wpływu podłoża na jakość nadruku,
  • brak powstawania przebarwień nadruku spowodowanych reaktywnością podłoża,
  • różnorodność stosowanych podłoży – bawełna, juta, p0liester, filc, fizelina oraz plastiki,
  • bardzo niska cena w kilku kolorach
  • bardzo korzystna w stosunku do sitodruku cena wykonania dużych nakładów przy konieczności druku w kilku kolorach,
  • wysoka trwałość i elastyczność nadruku.

Poniżej kilka przykładów zastosowania termotransferu do znakowania produktów reklamowych, a co za tym idzie do promocji firmy.