Święta Bożego Narodzenia są doskonałym corocznym wydarzeniem, które ,,wykorzystuje” branża upominków reklamowych. Nie sposób wyobrazić sobie tego czasu bez podarunków wyrażających szacunek, podziękowanie czy wdzięczność za spędzony razem czas. Punktem odniesienia są nie tylko bliscy nam ludzie, ale również w ujęciu biznesowym- współpracownicy czy partnerzy, z którymi mieliśmy przyjemność robić interesy. Kluczem do sukcesu w skutecznym doborze upominku jest nie tylko znajomość nowości na rynku, ale również precyzyjne dopasowanie prezentu do specyfiki branży. Nieocenioną pomocą jest doradztwo firm specjalizujących się w przygotowaniu spersonalizowanych gadżetów reklamowych.

Każda firma ceniąca sobie utrzymywanie pozytywnych relacji biznesowych powinna w swoim planie budżetowym przewidzieć wydatki na tego typu działania marketingowo- promocyjne. Wybór gadżetu nie powinien być podyktowany jedynie ograniczonym budżetem, czy spóźnioną reakcją (zakupy impulsywne), ale starannie dobraną strategią działania. Warto oddać się w ręce specjalistów- na rynku działa wiele firm specjalizujących się w tego typu działaniach, część z nich ma wieloletnie doświadczenie i doskonale zna trendy europejskie.

Wśród najbardziej popularnych gadżetów świątecznych znajdują się wszelkiego rodzaju zestawy świeczników, filiżanki do kawy, komplety bombek czy kartki Bożonarodzeniowe.  Modne jest nadal obdarowanie w relacjach biznesowych eleganckimi zestawami piśmienniczymi, gadżetami elektronicznymi jak ramki cyfrowe czy pamięci USB z motywem świątecznym. Popularnością cieszą się również kolorowe gadżety produkowane stricte pod najmłodszych jak kocyki, pluszaki, zawieszki świąteczne, kalendarze adwentowe, czapki św Mikołaja czy zestawy do malowania z motywami świątecznymi. Pomysłów jest wiele, warto dobrze zastanowić się nad doborem takich upominków aby nie tylko stanowiły symbol świąt, lecz również stały się miłym prezentem przypominającym naszym klientom o wspólnie spędzonym roku.

opracowanie własne, listopad 2010