1 grudnia 2010 każdy wiarygodny, sprawdzony sklep internetowy może przyłączyć się do akcji pod hasłem Dzień Darmowej Dostawy. Głównym celem pomysłodawców jest przekonanie jak największej liczby Internautów do zakupów w sieci jako alternatywy do tradycyjnej formy robienia zakupów. Okazji jest wiele- Mikołajki i zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

Pomysł Dnia Darmowej Dostawy w Polsce jest inspirowany akcją Free Shipping Day, która od 2008 roku jest organizowana w Stanach Zjednoczonych. Ostatnia taka impreza na Zachodzie przyciągnęła ponad 750 sklepów i przełożyła się na rekordowy wynik sprzedaży w sieci w ciągu jednego dnia- aż 35 tysięcy zamówień. W Polsce pomysłodawcą został Pan Krzysztof Bartnik, redaktor naczelny branżowego serwisu eKomercyjnie.pl.

Cel główny czyli upowszechnienie nietradycyjnej formy robienia zakupów z pewnością będzie realizowany w grupie stałych e-konsumentów (kolejny powód do zakupów w sieci), ale przede wszystkich w grupie osób, które nigdy nie miały do czynienia z ecommerce.

Wśród firm, które wyraziły chęć uczestnictwa znalazły się m.in. Intymnie.com, Komputerowe.pl, CzerwonaMaszyna.pl, Helion.pl, Komputronik.pl, Wedkarski.com, eMobilne.pl, SuperWnętrze.pl oraz prawie 100 innych firm. Nieoficjalnie do udziału w akcji przyłączyła się również firma Gratisownia.pl – gadżety reklamowe.

Wszystkich zainteresowanych pomysłodawca zaprasza na stronę Facebooka.

źródło: opracowanie na podstawie dziendarmowejdostawy.pl