Według badań przeprowadzonych przez K2 Internet (grupa 30 osób, zaawansowanych użytkowników Facebooka) dotyczących zachowań polskich użytkowników Facebooka udowodniono, że najwięcej osób przegląda walla, Powiadomienia, Wydarzenia i Zaproszenia.

Respondenci spędzili na swojej stronie głównej średnio 1 minutę i 58 sekund. Obszarami, którym poświęcono najwięcej uwagi były Wydarzenia (79 proc. osób patrzyło na ten obszar ze średnią ilością 4 fiksacji) oraz lewe menu (76 proc osób fiksowało na nie średnio 3 razy).

Stanowczo mniej interesującym obszarem zainteresowania użytkowników Facebooka były reklamy – patrzało na nie tylko 68% respondentów zaledwie na 0,4 sekundy. Nie można więc przyjąć, że czynność ta miała jakiekolwiek znaczenie z punktu widzenia skuteczności reklamy. Dodatkowo warto zaznaczyć, że zaden z uzytkowników biorących udział w badaniu nie kliknął w reklamy co, w połączeniu z bardzo krótkim czasem średnio jednej fiksacji potwierdza tylko niską wartość poznawczą tego obszaru dla respondentów.

Wniosek z przeprowadzonego badania nasuwa się sam- firmy, którym zależy na tym, aby ich informacje dotarły do użytkowników powinny postawić przede wszystkim na Wydarzenia. Warto więc odłożyć na bok umieszczanie mnóstwa reklam na korzyść ciekawych, przyciągających użytkowników tekstów.

źródło: www.wirtualnemedia.pl , marzec 2011