Świat reklamy pochłonął Internet. Śmiało możemy stwierdzić, że nie ma dziś reklamy bez niego. Dostrzegamy ją praktycznie w każdym zakątku sieci. Niewiele jest  już stron czy portali bez mniej lub bardziej irytujących  użytkowników wyskakujących okienek reklamowych czy przyciągających bądź odpychających wzrok banerów.

Reklama w Internecie różni się od tradycyjnych form. Jest bardziej ukierunkowana, skierowana do konkretnych odbiorców. Dodatkowo jest interaktywna i może prowadzić do bezpośredniej reakcji odbiorcy. Internet wykorzystywany do reklamy ma przede wszystkim za zadanie wywołać ów bezpośrednią reakcję konsumenta i dokonanie przez niego zakupu, bądź odwiedzenie strony reklamodawcy poprzez kliknięcie w odpowiedni link. W zależności od aktywności odbiorcy w procesie odbioru treści reklamowych wyróżnia się dwa typy reklamy.

Pierwszą z nich to reklama typu pull (z ang. ciągnąć lub wyciągać), gdzie odbiorca znajduje jej treść podczas poszukiwania informacji na stronach WWW i sam decyduje czy chce ją oglądać czy nie (należą do niej banery oraz przyciski zawierające łącza do witryny reklamodawcy). Drugi typ to reklama push (z ang. pchać), w której nie istnieje możliwość wpływu na odbiór jej treści przez internautów (jej narzędziami są dodatkowo otwierające się okna typu interstitials, pop-ups, zalicza się również do niej pocztę elektroniczną i grupy dyskusyjne).

Reklama w sieci na pewno jest bardziej swobodna w  porównaniu z reklamą w  innych środkach przekazu. Ponadto, obecność firmy w Internecie wpływa pozytywnie na jej wizerunek,  jako firmy nowoczesnej i rozwijającej się zgodnie z  najnowszymi trendami. O wadach i zaletach reklamy internetowej, a także jej różnorodności, chcemy jeszcze co nie co opowiedzieć w następnych artykułach. Tak, aby każdy kto dopiero raczkuje w tym środku przekazu wiedział czym jest pop-up i top-layer oraz na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych. Zapraszamy do śledzenia nowych wpisów.