Od dawna mówi się, że Internet to medium młodych ludzi. Ci starsi wiekiem wciąż jednak nie mogą dostosować się do niego w pełnym zakresie. Sytuacja ta jednak ciągle się zmienia. Młodzi bowiem dorastają i stają się tymi starszymi. Z czasem w końcu Internet będzie dla wszystkich.

Wciąż jednak zdecydowaną większość internautów stanowią ludzie poniżej 30 roku życia.  Marketing internetowy przyciąga najbardziej zdecydowanie tą rzeszę odbiorców. Reklama w sieci wydaje się być zatem skierowana przede wszystkim do nich. Czy tak jest faktycznie?

Z wielu przeprowadzonych na ten temat badan wynika, że tak.  Najnowszy raport firmy Digital Young Poland „Internet buduje marki wśród młodych” wyraźnie na to wskazuje. Młode pokolenie najczęściej kształtuje swoje opinie oraz kupuje nowe rzeczy pod wpływem Internetu. W porównaniu z dorosłymi, młodzi internauci dużo chętniej wyrażają swoje poglądy w sieci, a swój styl życia wyrażają śledząc marki na różnych serwisach internetowych.  Ponadto aż 45% młodych rodaków doświadczyło w sieci sytuacji, która spowodowała zmianę ich stosunku do konkretnej do marki lub firmy.

Badania Digital Young potwierdzają także tezę o odrzuceniu przez tzw. „ślepoty banerowej”. Ślepota banerowa, znana na świecie jako banner blindness, jest ciekawym zjawiskiem, które zdaje się potwierdzać niechęć internautów do zbyt irytujących reklam, które denerwują klientów i zdecydowanie bardziej odpychają niż przyciągają. Zjawisko to polega na odruchowym ignorowaniu przez użytkowników stron internetowych elementów wyglądających jak reklamy.  Wbrew pozorom aż 84% młodych użytkowników dostrzega reklamy w sieci i odróżnia je od innych komunikatów. Jest to jednocześnie najczęściej wskazywana przez nich aktywność związana z markami i firmami. O wiele mniejsza liczba respondentów wyszukuje informacje o markach i firmach w wyszukiwarkach lub bezpośrednio odwiedza strony internetowe firm.

Reklama w Internecie jest zatem bardzo skutecznym środkiem promocji i nie trafia ona w próżnie. Wiele osób ogląda je z powodu ich ciekawych form i interesującego sposobu podania. W następnych artykułach przybliżmy szczegółowo różne ich rodzaje. Tymczasem poniżej zamieszczamy próbkę z badań.

źródło:reklamawinternecie.pl