Internet Internetem, ale w biznesie liczy się zysk, także tym lokalnym, gdzie czasami trudno o promocję, szczególnie w małych miejscowościach. O ile prowadzimy firmę bez konkretnej lokalizacji w terenie, bo dla przykładu posiadamy sklep w sieci lub, jak niektórzy określają to dość ironicznie, „stragan” na Allegro.pl, terytorium nie gra zasadniczej roli. Jednakże w każdym innym przypadku, jesteśmy zdani na własną „lokalność”. Jak w tym przypadku zostać zauważonym w sieci, tak aby klienci z chęcią zawitali do naszych drewnianych progów?

Internet fakt faktem daje możliwości wręcz nieograniczone. Jednak, żeby w tym paraliżującym dla niektórych ogromnie funkcji, nie zagubić własnego lokalnego interesu, należy poznać dobrze wszystkiego ich zasady działania. O wielu z nich jednokrotnie była już mowa na łamach jaksiepromowac.pl, o wielu jeszcze powiemy. Jak przenieść tą wiedzę na umiejętność sprawnego wytyczenia dobrej strategi marketingowej dla swojej firmy?

W lokalnym biznesie, szczególnie tym mniejszego pokroju, łatwo dojść do przekonania by odłożyć całkowicie na bok marketing internetowy, bowiem w małych miejscowościach (a nawet tych trochę większych) najbardziej skuteczne są tradycyjne metody promocji. Plakaty i parę bilbordów w mieście prawdopodobnie wystarczy by przyciągnąć klientów z tego samego terytorium. Jeśli więc jesteś właścicielem firmy, której działalność oparta jest na lokalnej klienteli, sieć internetowa może wydawać się wręcz nie istotna. Nic bardziej mylnego!

Coraz więcej osób szuka w Internecie informacji na temat lokalnych usług, firm, sklepów, restauracji itp. Nie należy przecież zapominać o tym, iż sporo jest wśród internautów naszych sąsiadów, mieszkańców tego samego miasta, czy wręcz naszych klientów. Lokalnym przedsiębiorcom powinno więc coraz bardziej zależeć na skutecznym przyciąganiu lokalnych konsumentów. A potencjalni klienci za pomocą internetowych wyszukiwarek coraz częściej chcą uzyskać odpowiedzi na nurtując ich pytania na temat życia w lokalnej społeczności, np. do którego lekarza się udać czy z jakiego lokalu najlepiej zamówić pizzę. Na forach internetowych aż roi się od tego typy dyskusji. Klienci wymieniają się tam swoimi doświadczeniami, polecają lub nie, daną firmę czy przedsiębiorstwo.

Ostatnie badania Google czy innych ośrodków badawczych dokładnie pokazują to, że Internet jest potężną siłą także wśród lokalnych społeczności. Jeśli zatem posiadasz lokalny biznes musisz posiadać świadomość tego, że marketing w sieci to nie forma wydawania nadwyżki budżetowej czy wygoda wielkich korporacji, ale obowiązek, który dotyczy także i Ciebie.

Zapraszamy do zapoznania się w wynikami najnowszych badań Google nad tym linkiem: praktycy.com