Internetowa promocja firm, towarów i usług pragnie  przyciągnąć do siebie klienta wieloma atrakcyjnymi możliwościami. E-marketing oferuje szereg funkcji, których inne rodzaje promocji nie są w stanie zapewnić. Promocja na portalach internetowych, własna witryna WWW, reklama internetowa, tym wszystkim małe i duże przedsiębiorstwa chcą przyciągnąć swoją klientelę. Jest jeszcze sporo takich możliwości, o których jeszcze nie wspominaliśmy na łamach naszego bloga.

Jedną z takich funkcji jest możliwość składania zamówień online. Złożenie zamówienia poprzez Internet odbywa się przeważnie poprzez wejście na odpowiednią stronę WWW, wybranie produktu czy usługi, podanie swoich danych, zdecydowanie się na odpowiednią formę płatności  i ostatecznie potwierdzenie transakcji w celu dokonania transmisji tychże informacji.

Zalety zamówień on-line:

  • Dokładna informacja o produkcie, o jego parametrach technicznych, zastosowaniu, sprzedaży, cenie; istotne też jest zdjęcie danego produktu,
  • Możliwość przyjmowania sporej ilości zamówień przy równoczesnym mniejszym zaangażowaniu zasobów przedsiębiorstwa,
  • Wygoda,
  • Niższe koszty transakcji,
  • Wartość dodatkowa: zaoferowanie klientowi czegoś więcej ponadto, za co klient płaci np. otrzymywanie specjalnych biuletynów, możliwość uczestniczenia w forum dyskusyjnym, dostęp do specjalnej pomocy technicznej,
  • Oszczędność czasu, a przy tym nieograniczony wybór towarów i usług,
  • Za pomocą sprzedaży on-line, przedsiębiorstwo łatwo może dotrzeć do docelowej grupy w ramach tworzących się społeczności wirtualnych.

Płatności w sieci to coraz prężniej rozwijająca się gałąź Internetu. Aby możliwe było przekształcenie Internetu w wysoce efektywny rynek elektroniczny, poza zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa trzeba zapewnić niezawodne systemy płatności. Powinny one być przede wszystkim łatwo rozszerzalne, zapewniać klientom anonimowość oraz być bezpieczne. W Internecie mamy do czynienia z milionami użytkowników, których liczba szybko i stale wzrasta. Zapewnienie anonimowości  jest niezwykle ważne dlatego, że klienci muszą mieć pewność, iż nikt niepowołany nie dowie się, ile pieniędzy wydają i co kupują.

Jeszcze jedną z możliwości Internetu, jakie daje ona firmom i przedsiębiorstwom w promocji swoich towarów i usług, są usługi posprzedażowe. Pojęcie te kojarzone jest najczęściej z pewnymi czynnościami, jakie podejmuje sprzedawca, by zachęcić klienta do kupna danego towaru. Najbardziej rozpowszechnione to darmowy dowóz towaru czy bezpłatna instalacja określonego sprzętu. Jednak w kontekście promocji w sieci chodzi tu także o rozbudowany system komentarzy i opinii klienta, który już nabył i przetestował dany produkt, a następnie dzieli się swoją wiedzą i przemyśleniami na jego temat z innymi użytkownikami sieci.

Opinie innych kupujących, użytkowników mają, jak się okazuje, spory wpływ na decyzje dotyczące zakupu potencjalnych nabywców owego produktu.  Zazwyczaj jest tak, że subiektywna opinia posiadaczy danego produktu jest dla niezdecydowanego nabywcy ważniejsza niż samo reklamowanie go przez sprzedawcę. Pochlebne bądź też krytyczne opinie są  sprowadzone do rzeczywistych odczuć posiadacza danego produktu. Sprzedający może jedynie postarać się podwyższyć swoje usługi.

Jak widać, wiele jest możliwości, jakie oferuje Internet firmom i przedsiębiorstwom, które zdecydują się na prowadzenia działalności gospodarczej i sieci.