Ostatnio pisaliśmy na naszym blogu o identyfikacji wizualnej, czyli o coraz bardziej popularnym trencie w marketingu firmy. Dobra promocja to już nie tylk0 prosta reklama czy znak firmowy. Teraz liczy się już coś znacznie więcej.

O tym, co jest obecnie najbardziej popularne w promocji i public relations, chcielibyśmy przedstawić na łamach naszego serwisu w kilku następnych artykułach.   Chodzi przede wszystkim o wagę graficznego rozpoznania marki firmy na rynku. W obecnych czasach, gdzie strona wizualna ma największe znaczenie dla klientów, niezwykle ważne jest dobranie dobrzej skonstruowanej strategii wizualnej przedsiębiorstwa. Konsumenci zwracają dziś przede wszystkim uwagę na to, co mogą dostrzec na pierwszy rzut oka, czyli grafikę. Reklama w telewizji, internecie czy na billboardach skupia się przede wszystkim na aspekcie wizualnym. Odpowiednie dopasowanie kolorów i estetyki reklamy do promowanego produktu jest sprawą kluczową.

Bogactwo zagadnień związanych z identyfikacją wizualną daje jednoznaczne wnioski – nie należy lekceważyć tego sposobu promocji marki i firmy. Na rynku istnieje wiele firm oferujących swoje usługi w kreacji graficznej. Wybór odpowiednich środków i narzędzi to pierwszy klucz do sukcesu. Identyfikacją wizualna to obecnie, jak wiemy z lektury poprzedniego artykułu, nie tylko logo, choć znak ten jest jednym z najważniejszych elementów tej formy promocji. To wszelkiego rodzaju produkty i gadżety dodatkowe – firmowy papier, teczki, wizytówki, a nawet typ ubiorów pracowników. Ogromne znacznie ma tutaj kolorystyka, wielość i krój czcionek i układ napisów. Wszystkie te elementy muszą ze sobą współgrać i być odpowiednio dopasowane. Konsekwentne stosowanie użytych zastosowań to podstawa.

Chcemy zatem pokazać w co i jak najlepiej inwestować w przypadku identyfikacji wizualnej firmy. W najbliższych artykułach przedstawimy najbardziej podstawowe elementy graficzne, takie jak logo, logotyp, dobór czcionek i tym podobne. Całościowy wizerunek marki na rynku powinien być w pełni świadomy, zaplanowany w sposób systematyczny i konsekwentnie wdrażany. Zapraszamy do lektury!