O reklamie wielkoformatowej pisaliśmy już na łamach bloga niejednokrotnie. Tym razem przedstawiamy raport na temat tej formy reklamy na polskim rynku reklamowym. Przygotowany przez CAM Media raport to pierwsze tego typy badanie na temat wielkoformatowych powierzchni reklamowych w kraju.

Reklama wielkoformatowa, należąca do grupy reklamy outdoorowych, jest razem z prasą i telewizją najważniejszym źródłem przekazu reklamowego w kraju i na świecie. Ta forma reklamy dociera do odbiorcy bezpośrednio, co rzutuje na bardzo wysoki procent jej skuteczności. Jednym zdaniem w bardzo przystępny sposób kształtuje ona wizerunek produktu czy marki w miejscu i czasie najbardziej dla niego odpowiednim. Nic dziwnego więc, że na polskim rynku marketingowym coraz częściej sięga się po tę formę reklamy.

Raport stworzony przez CAM Media na temat rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce jest pierwszym tego typu zbiorem analizy i badań rynku. Opiera się on na materiale, który gromadzony był przez niemal 2 lata. Zamierzeniem CAM Media jest publikacja nowy raportów co kwartał w celu bieżącej aktualizacji rynku reklamy wielkoformatowej
w Polsce.

Skąd pomył na takie działanie? To przede wszystkim chęć zmiany dotychczasowego stanu, w jakim znalazł się rynek reklamy zewnętrznej w kraju. Mimo wielkich zalet reklamowych, rynek reklamy wielkoformatowej w Polsce ze względu na swoje olbrzymie rozdrobnienie, należy do najmniej przejrzystych.

Zapraszamy do zapoznania się z raportem. Znajduje się w nim ciekawa analiza rynku reklamy outdoorowej w Polsce. W przeprowadzonych badań wyraźnie wynika, iż rok 2011 to jest kolejnym rokiem wychodzenia branży reklamowej z kryzysu. Rynek reklamy wielkoformatowej w I kwartale 2011 roku osiągnął wartość 19,7 miliona złotych. Oznacza to 8,3% wzrost w porównaniu z I kwartałem 2010 roku, w którym wartość inwestycji wyniosła 18,2 miliona złotych. Największy wzrost – o 22,2% – został odnotowany w styczniu 2011.

Poprawa stanu tego rynku wskazuje na to, że może warto zastanowić się nad zainwestowaniem w reklamą zewnętrzną. Mimo, że na pierwszy rzut oka mali przedsiębiorcy mogą uważać, że wielkoformatowa promocja swojej firmy nie jest im potrzebna, powinni głębiej nad tym się zastanowić. Co da im taka forma reklamowania się? Czy na pewno będą mieli z tego korzyści? O tym dowiemy się już wkrótce.

Tymczasem zachęcamy do lektury raportu. Raport CAM Media