Z nazwą CMS spotykamy się coraz częściej, krążąc po zakamarkach Internetu, szczególnie jeśli posiadamy swój biznes i chcemy go promować za pomocą własnej strony www. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, czym tak naprawdę on jest i czemu powinien służyć. Dziś przedstawiamy tajniki CMS i odpowiadamy na pytanie, czemu powinien on być dobry.

CMS to skrót od angielskiej nazwy Content Management System, czyli przekładając na język polski: System Zarządzania Treścią. Najprościej opisując, jest to zestaw internetowych aplikacji służących do łatwego i wygodnego utworzenia strony internetowej bez konieczności znajomości tajników systemu kodowania informatycznego. System ten stworzony został na potrzeby szybkiej redakcji stron www przez osoby nie mające technicznego zaplecza. Pozwala on więc w łatwy sposób kształtować treści i ich sposób prezentacji w serwisie internetowym, dzięki prostym i łatwym w obsłudze przez typowego użytkownika  interfejsu.

Podstawowym zadaniem CMSu jest oddzielenie treści od wyglądu stron internetowych. Pozwala to na sprawne wprowadzanie nowych informacji przez uprawnionego do tego redaktora bez ingerencji w kod źródłowy strony. System CMS automatycznie zapisuje wprowadzone informacje do bazy danych i generuje je na stronie internetowej za pomocą odpowiednich szablonów. Pozwala to na bardziej elastyczne, a przede wszystkim wygodniejsze, zarządzanie treścią niż ma to miejsce w przypadku zastosowania statycznych plików html.

Historia CMS liczy już sobie ponad 15 lat, jednakże w Polsce dopiero do niedawna spotka się z tym właśnie systemem zarządzania treściami internetowymi. Związane jest do z dynamicznym rozwojem polskich stron www oraz świadomości, że obecnie podstawowym źródłem informacji o firmie jest właśnie Internet. To tutaj na samym początku klienci szukają potrzebnych informacji, dlatego tak ważne z punktu marketingowego jest posiadanie strony firmowej.

Na rynku internetowym istnieje wiele różnych typów systemów CMS, w zależności od zapotrzebowania konsumentów. Coraz więcej też firm oferuje swoje usługi w tym zakresie. Jednakże w Polsce rynek ten jest jeszcze mało rozwinięty. Mimo to istnieją DobreCMSy.

Jeden z najlepszych w Polsce systemów CMS prowadzi firma MarketPro. DobryCMS to podstawa we współczesnym zarządzaniu treściami internetowymi. O zaletach tego właśnie systemu opowiemy następnym razem,  tymczasem zapraszamy do odwiedzenia strony dobry-cms.pl.