Zastanawialiście się kiedyś czy i jak pogoda może wpłynąć na marketing? Jeśli tak, to mamy na to prostą odpowiedź: otóż tak! Działania PR’owe mogą mieć różne skutki w zależności od pory roku.

To, że określone pory roku wpływają na rynek i sprzedaż, wiemy do dawna. Innymi produktami handluje się przecież w czerwcu, a innymi w grudniu. W okresie jesienno-zimowych zdecydowanie lepiej sprzedają się akcesoria grzewcze, a latem urządzenia chłodzące. W okresie świątecznym właściciele piekarni i cukierni sprzedają zdecydowanie więcej swoich wypieków, nie wspominając już o rynku akcesoriów świątecznych. Jak w tym przypadku ma się promocja? Czy możemy mówić o pewnych falach rozwoju i stagnacji tej branży w określonych miesiącach i porach roku?

Wielu konsumentów codziennie podejmuje liczne decyzje na temat wyboru produktów, które zamierzają zakupić czy wydawałoby się najprostszych czynności, takich jak: w co się ubrać lub co zjeść (w domu czy restauracji). Obejmując temat z szerszej perspektywy, warunku pogodowe mają zdecydowanie większy wpływ na nasze życie niż może się to wydawać.

Firmy i przedsiębiorstwa próbują przewidywać prognozy pogody z większym wyprzedzeniem niż tylko pogoda na jutro czy najbliższy tydzień.  Od tego bowiem zależy ich być albo nie być na rynku. Kaprysy pogody  mają  niebagatelne znaczenie w promowaniu firm i działaniach marketingowych, szczególnie jeśli chodzi o produkty i usługi sezonowe. Aktualna pogoda wpływa na decyzje konsumentów nie tylko w obrębie jednego dnia czy tygodnia, ale także w dalszej perspektywie, dlatego warto przy promocji swojej firmy uwzględnić czynnik pogodowy. Takie wahania możemy dostrzec np. w branży turystycznej,  jednego lata możemy mieć przeludnienie nad morzem lub zimą w górach (oczywiście gdy pogoda dopisuje) lub nie mieć go wcale, gdy warunki polskie pogodowe nie nadają się na wakacje. Wtedy klienci bardziej skłonni są do wycieczek za granicę.

Trend ten może mieć też ogromne znaczenie jeśli chodzi o oglądalność telewizji. I to nie zawsze jest tak, że dobra pogoda przyciąga – tutaj wręcz odwrotnie. To oczywiste, że kiedy za oknem świeci słońce i pogoda sprzyja wyjściu na spacer – oglądalność poszczególnych programów spada. Tym samym liczba telewidzów rośnie, gdy za oknem deszcz czy śnieg.

Chcąc zatem stale pozostać w centrum zainteresowania swoich klientów warto zaopatrzyć się w produkty, które (nie)zależnie od pogody będą im przypominały o marce. W takim przypadku na pewno pomogą gadżety reklamowe, których mnogość i różnorodność na pewno przypadnie konsumentom do gustu. Parasole na deszczowe dni, ręczniki plażowe na lato czy kapelusze dobre na wiosnę – wszystko to znajdziesz w największym sklepie reklamowym – gratisownia.pl!