Promocja, marketing, public relations to usługi/branże, które w ostatnich kilkudziesięciu latach zaczęły mieć ogromne znaczenie na polskim rynku. Jeszcze jakiś czas temu nikt nie przypuszczał, że w każdej szanującej się firmie potrzebna będzie osoba odpowiedzialna za kreowanie jej wizerunku.

Współcześnie, nie wyobrażamy sobie istnienia jakiegoś przedsiębiorstwa bez osoby koordynującej prace marketingowe czy instytucji bez działu promocji.  Skąd brać wiedzę o tak silnie i prężnie rozwijającym się rynku PR w Polsce? Odpowiedzi z pewnością jest kilka.

Jedną z najbardziej prestiżowych dróg w tym osiągnięciu tego celu jest dokształcenie na wielu uczelniach publicznych i prywatnych. Kierunki takie jak Zarządzanie i Marketing czy Public Relations w swojej ofercie posiada wiele szkół wyższych, ale nie tylko. Także liczne szkoły policealne i placówki takie jak studium pomaturalne oferuje kształcenie w tym kierunku na bardzo atrakcyjnych warunkach. Nie każdy jest jednak w stanie poświęcić tyle czasu i nakładów finansowych na studia czy dodatkowe kształcenie zawodowe.

Dla tych, którzy w łatwy i przystępny sposób chcą dokształcać się w zakresie marketingu i PR istnieje wiele alternatywnych rozwiązań. Można oczywiście szukać ich w licznych publikacjach książkowych i Internecie. Istnieje wiele stron i miejsc, gdzie można  nauczyć się promocji, jednak nigdy nie będzie to wiedza taka, którą przekazać może doświadczony trener czy wykładowca.

Doskonałym rozwiązaniem wydają się być zatem szkolenia z zakresu marketingu i promocji, licznie oferowane na firmy szkoleniowo-doradcze. I wcale nie trzeba inwestować w to wielkich funduszy, istnieje bowiem wiele szkoleń, które całkowicie za darmo nauczą Cię sztuki promocji. To głównie szkolenia finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego przez Unię Europejską. Jeśli więc poważnie myślisz o byciu pijarowcem, już teraz powinieneś znaleźć dla siebie odpowiednie szkolenie. Pomocna w tym okazać się może strona internetowa InwestycjawKadry.pl. To serwis stworzony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, który pomaga wszystkim zainteresowanym w znalezieniu odpowiednich dla siebie szkoleń.

Sztuka promocji wbrew pozorom nie jest łatwym kąskiem do zgryzienia. W natłoku wielu firm i przedsiębiorstw, wypromowanie się na tak obciążonym rynku jest nie lada wyzwaniem. Warto więc zainwestować w siebie lub swojego pracownika i powierzyć do w dobre ręce pijarowców - to z pewnością się opłaci w przyszłości!