Będąc ostatnio w salonie komórkowym, byłem świadkiem sytuacji, kiedy klient po dokonanym zakupie, poprosił o jakiś firmowy gadżet. Nie było z tym żadnego kłopotu, gdyż większość tego typu firm w reprezentatywne gadżety kupujących jest zaopatrzona. Klient otrzymawszy smycz i długopis z logotypem operatora był bardzo zadowolony, podziękował
i poszedł.

Mała rzecz a cieszy, można by powiedzieć.
Mała, ale wbrew pozorom gadżety reklamowe odgrywają dużą rolę. Walka o klienta, która nieustannie toczy się między firmami, sklepami, przedsiębiorstwami sprawia, że klient dokonując zakupu nie tylko chce, aby towar (czy usługa) były najlepszej jakości, ale także by dostał jeszcze jakiś drobny upominek za to, że wybrał właśnie ten punkt, ten oddział i tą firmę.
Takie upominki mogą być różne. Najczęściej są to długopisy, zawieszki, smycze, parasole. Czasem latarki, torby. Ostatnio coraz popularniejsze są pendrive`y. W skład gadżetów reklamowych może wchodzić wszystko, co może się przydać na co dzień.
Duże firmy, takie jak np. operatorzy komórkowi czy banki nie mają najmniejszego problemu z rozdawaniem gadżetów. Wiedzą, że ludzie lubią takie mniej lub bardziej ekskluzywne bibeloty i chętnie obdarowują klientów. Natomiast umowę czy produkt pakują w teczkę
z firmowym nadrukiem.
Gorzej jest z małymi firmami, rodzinnymi interesami, które nie doceniają potęgi i siły gadżetów w biznesie. A szkoda, ponieważ na każdym z takich przedmiotów zazwyczaj znajduje się logo, czy też dane – w tym także strona www – firmy, która owymi gadżetami obdarowuje swoich klientów. Jest to czytelny dla wszystkich znak, że u nas oprócz zakupu dostaniesz coś ekstra.
A jak już wspomniałem, ludzie w czasie walki o klienta lubią być w jakiś sposób dowartościowywani czy nawet nagradzani za to, że przyszli.
Ktoś może powiedzieć, że wszędzie rozdają takie same gadżety, niskiej jakości, byle tylko coś było. Jest to tylko po części prawdą. Na rozdawanie byle jakich przedmiotów firmy mogły sobie pozwolić kilka lat temu, kiedy ludzie zadowalali się byle czym. Dziś jest inaczej. Dziś dba się o wykonanie i jakość drobnego prezenciku, który jest przeznaczony dla klienta. Firmy naprawdę się starają, aby gadżety były eleganckie i użyteczne, gdyż to świadczy
o poziomie i marce firmy.
Jakość gadżetów jest ważna z jeszcze jednego powodu. Otóż, gadżety budują wizerunek firmy, tworzą pewne więzi z klientami. Gadżety, czy też tzw. gratisy są bardzo dobrym narzędziem i elementem prowadzenia sprzedaży. Gadżety budują relację, które
w dłuższym okresie czasu pozytywnie procentują. Dlatego warto je w swojej ofercie mieć
i rozdawać, niż zbyć klienta wytłumaczeniem o kryzysie.