Twitter, chociaż jest portalem społecznościowym, w niczym nie przypomina popularnych konkurentów.

Twitter to platforma mikroblogowa. Każdy, kto ma coś do powiedzenia i odrobinę chęci do pisania, może bezpłatnie założyć sobie tam konto, a później już tylko dzielić się informacjami, przemyśleniami, zdjęciami. Tym, co odróżnia Twittera od innych tego typu serwisów jest to, że wpisy na Twitterze składają się ze 140 znaków. Jedni twierdzą, że to zdecydowanie za mało, inni, że wystarczająco. Skoro jednak ten społecznościowy portal cieszy się aż taką wielką popularnością, to forma ta musi użytkownikom odpowiadać.

Twitter opisuje życie internetu w skrótowej formie. Użytkownik wybiera sobie osoby, portale, instytucje czy serwisy informacyjne, które obserwuje w czasie rzeczywistym i otrzymuje informacje o tym, co się na świecie dzieje. Tzw. followers ma szansę ominąć pośredników, czyli media główne. Użytkownik otrzymuje informację w tej samej chwili, kiedy jest ona wyrażana przez nadawcę.

Kiedyś stawiano na obszerne opisy, dziś w czasach szybkości przekazu i oszczędności czasu, liczy się zwięzłość. Po co czytać informacje na kilku stronach A4, kiedy można tego samego dowiedzieć się z 2-3 zdań?

Tylko pozornie Twitter nie jest tak popularny jak Facebook. Twitter jest po prostu trochę bardziej wymagający. Tam nie ma się znajomych, tylko obserwujących. Dlatego liczba ta jest szybko weryfikowana. Jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, wypadasz, przestajesz być interesujący i obserwowany. I dlatego nie liczy się, kto ma więcej znajomych. Liczy się jakość.

Twitter jest nie tylko ważnym elementem nowych mediów, narzędziem polityki, kanałem informacyjnym, ale jest także doskonałym narzędziem marketingowym, które odpowiednio wykorzystane może przynieść dobre skutki. Twitter jest portalem, który można wykorzystać do promocji. I to do promocji bezpośredniej, gdyż z pominięciem wszystkich znanych kanałów informacyjnych.

Dobra promocja w Internecie, jak wszystko zresztą, sprowadza się do pisania. Twitter doskonale się do tego nadaje, bo jego wiadomości czyta się szybciej niż smsy.

Na Twitterze można zbudować własny portal informacyjny, między innymi dzięki takim aplikacjom jak Twitter Stories, Twitter Discover, Google Facts. Twitter staje się spersonalizowaną gazetą z informacjami z całego świata, ale tylko tymi informacjami, które chcemy przeczytać, które nas interesują.

Twitter może być uzupełnieniem informacji na stronie, może być zajawką tekstu, a może być także zupełnie oddzielną informacją autora strony. Na Twitterze znajdziemy zwięzłe informacje z całego świata.

Od pewnego już czasu, zamiast codziennie rano wchodzić na 5-10 stron największych serwisów informacyjnych, włączam Twittera i czytam wszystkie interesujące mnie wiadomości. Jest szybciej, bardziej bezpośrednio i ciekawiej.