Kreatywność ludzi zatrudnionych w agencjach reklamowych jest nieograniczona. To ich pomysłowość sprawia, że promowanie może być zaskakujące.

Promować można się na wiele różnych sposób. Zastanawiające jest to, że ta sama kampania reklamowa dla jednej firmy kończy się sukcesem, a dla innej porażką. Trudno odpowiedzieć na to pytanie, bez odwołania się do konkretnych przypadków, niemniej wydaje się, że wszystko zależy od kreatywności ludzi zaangażowanych w daną kampanię promocyjną.

Jednym z rodzajów promowania produktu, w który dużą rolę o sukcesie kampanii odgrywa właściwy dobór oraz kreatywność ludzi, jest marketing szeptany (z ang. whisper marketing, word of mouth marketing), zwany także buzz marketingiem.

Agencje reklamowe zajmujące się marketingiem szeptanym wykorzystały prosty fakt, że rekomendacje oraz opinie znajomych są godne zaufania i są uważane za ważne źródło informacji o produktach, usługach, markach. Kiedyś o opinię nt. produktów pytano znajomych i rodzinę. Dziś osoba szukająca informacji o produkcie wrzuca w wyszukiwarkę hasło z prośbą o opinię i już znajduje się kilkanaście odpowiedzi. W tym miejscu pojawia się szansa dla agencji chcących wypromować dany produkt. Specjaliści zakładają na forach wątki, które sami rozwijają, często prowadząc dyskusje sami ze sobą. Ktoś pyta: Gdzie można kupić jakieś fajne parasole? Albo jakie buty polecacie do biegania? Ta sama osoba mająca za zadanie promowanie produktu odpowiada: ja do biegania używam takich i takich butów. Później ktoś jeszcze coś dopisze o walorach i zaletach danego produktu, i już odpowiednio oferta dla poszukującego informacji internauty.

Podobnie jest na portalach społecznościowych. Ludzie, którzy bezmyślnie przyjmują różnych „znajomych” mogą być narażeni na działania perswazyjno-manipulacyjne ze strony osób zatrudnionych przez agencję reklamową. Kiedy użytkownik Facebook`a pisze: Potrzebny mi fajny rower, co polecacie? Od razu pojawiają się odpowiedzi, które nie zawsze są czyste, tj, bezinteresowne i zgodne z prawdą.

Marketing szeptany, jeśli prowadzony jest przez właściwe i doświadczone osoby, potrafiące pisać różnymi stylami, może być bardzo skutecznym sposobem promocji, gdyż opiera się na zaufaniu. Poza tym, coraz więcej ludzi, informacji i opinii o produktach szuka w Internecie. A jak wiadomo, można tam znaleźć dosłownie wszystko.