Wielkie gwiazdy gwarancją dobrej promocji dla miasta

W ostatnich latach w Polsce odbywa się coraz więcej koncertów największych światowych gwiazd. Jako dowód mogą świadczyć potwierdzenia przyjazdu przez chociażby takie formacje i nazwiska jak: Paul McCartney (The Beatles), Roger Waters (Pink Floyd), Sting (The Police), Eric Clapton, Rod Stewart, Depeche Mode, Green Day,  Iron Maiden W tym roku min. występowała już Beyonce, Within Temptation, Rammstein oraz … Justin Bieber i wielu, wielu innych. A przed nami jeszcze Open`er i kilka innych festiwali. Łatwo można zauważyć, że w Polsce odbywa się coraz więcej wielkich koncertów. Aby posłuchać gwiazd nie trzeba już jechać do Niemiec czy nawet Czech. Wszystkie największe koncerty odbywają się u nas. Fenomenem koncertowym jest np. Rybnik, miasto które od 3 lat regularnie organizuje koncerty największych gwiazd. W Rybniku zagrali już Bryan Adams, Guns n` Roses a we wrześniu zagra nie byle kto, bo Rod Stewart. Rybnik jest dowodem na to, że „chcieć to móc”. Władze Rybnika obiecały sobie, że każdego roku będą zapraszały wielką gwiazdę i konsekwentnie obietnicy dotrzymują. Do Rybnika na koncerty przyjeżdża cała Polska, gdyż najczęściej gwiazdy grające w Rybniku, w Polsce po raz drugi już nie grają. A obecność na koncercie daje możliwość zakupu oryginalnych pamiątek takie jak koszulki z nadrukiem zespołu, kubki z  podobizną oraz inne gadżety, np. parasole czy torby.

Koncerty są świetnym pomysłem na promocję i promowanie nie tylko miasta ale w ogóle. Np. RMF FM organizując w 2000 r. jubileuszową Inwazję Mocy, na której zagrali min. Scorpions, Texas, Stranglers, Joe Cocker, Alphaville. Dzięki Inwazji Mocy radio zaskarbiło sobie sympatię – oraz co ważne – wierność wielu wdzięcznych słuchaczy.

Jeszcze do niedawna większość koncertów odbywała się na Śląsku, w Spodku albo na stadionie w Chorzowie. Niestety dla nas, koncerty rozproszyły się po Polsce. W zasadzie wszystkie koncerty odbywają się w Łodzi, Gdańsku, Warszawie. Powstały w tych miastach nowe obiekty sportowe, co spowodowało, że Spodek przestał być konkurencyjny i jedyny.

Szkoda, że Katowice odpuściły rywalizację w tej dziedzinie (nie biorą przykładu z Rybnika, że chcieć to móc) i nie chcą promować się za pomocą wielkich gwiazd. Przyjazd wielkiego artysty czy znanej formacji do miasta na koncert, a do tego informacja w ogólnopolskich mediach to bardzo dobra promocja miasta. Ponadto miejsce koncertu to idealne miejsce dla promocji lokalnych firm i klubów muzycznych, które całe przedsięwzięcie wspierają.