Czy nadal są atrakcyjne?

Aby zwiększyć sprzedaż można stosować różne zabiegi. Na blogu wielokrotnie pisałem o tym producenci starają się zwiększyć sprzedaż produktu. Jednym z nich jest dodawanie do kupowanego produktu czegoś ekstra. Taką metodę stosują także wydawcy gazet.

Od kilku lat można zaobserwować ciekawą tendencję, że wydanie gazety można kupić z dodatkiem lub bez. Dodatki do gazet są różne. Najczęściej są to filmy (jeszcze na) DVD, których wydanie trochę różni się od tradycyjnie kupowanego w sklepie (najczęściej pudełkiem), jednak płytę otrzymaną wraz z gazetę można umieścić w specjalnym etui i wtedy też się nieźle prezentuje na półce. Zazwyczaj za  niewielką opłatą do standardowego wydania kolorowego tygodnika można otrzymać torebkę na pasku, jakąś biżuterię, czasami książkę a czasem nawet zestaw noży (kupowane pojedynczo) do kuchni.

Jeszcze do niedawna dodatków do gazet było tyle, że powstała specjalna strona internetowa, na której można było śledzić, co gdzie i kiedy zostanie do gazety dodane. Ludzie kupowali więc po okazyjnej cenie swoje ulubione filmy na dvd, książki a czasem także bransoletkę czy jakieś kosmetyki.

Dodatki do gazet trafiły w swój czas i okazały się marketingowym i komercyjnym sukcesem.

Nic dziwnego, że zaczął się także drugi obieg dodatków do gazet. „Zaprzyjaźnione” panie w kiosku w zamian za kawę czy czekoladki, swoim klientom odkładały wydania z najbardziej wartościowymi dodatkami, które rozchodziły się „na pniu”. Kupujący mieli w tym interes, bo różnego rodzaju przewodniki, gadżety, filmy były później odsprzedawane na portalach aukcyjnych.

Dziś dodatki do gazet nie są już aż tak popularne jak kiedyś. Owszem pojawiają się w kioskach, jednak można powiedzieć , że największe zainteresowanie minęło. A szkoda, bo wśród nich trafiały się prawdziwe perełki. W mojej kolekcji znajduje się min. pięknie wydany na DVD „Forrest Gump” oraz „Helikopter w ogniu”.

Dodatki do gazet były bardzo fajnym sposobem na promowanie się tytułów prasowych. Mam nadzieję, że w niedługim czasie specjaliści od promocji wymyślą coś równie atrakcyjnego.