Ile może mieć wspólnego nazwa ulicy z  nazwą domeny?

Już kiedyś pisałem, że słowo to klucz do sukcesu. Dobra nazwa i właściwy dobór słów w nagłówku, tytule, treści decyduje o sukcesie danego tekstu albo o jego porażce. Nic tak skutecznie nie zniechęca do zakupów jak zła opinia o firmie oraz głupia nazwa tejże firmy. Nazwy takie jak ROL-ELEKTRO-BUD, STUDIO PAZNOKCIA, DAREX, MAREX, BUDPOL, REMPOLEX, DARPOL, to wszystko nazwy, które w mojej opinii – delikatnie mówią – nie są zbyt przebojowe. No ale, kto zabroni prezesowi firmy taką właśnie nazwę sobie wymyślić? Ponadto nie wiadomo, czym taka firma się zajmuje, co robi? Czy produkuje parasole? Czy odzież? Czy też długopisy?

Gorzej, że obecnie każda firma powinna stronę internetową. Ale co zrobić, kiedy wszystkie domeny zostały zarezerwowane? Zrobić stronę darex33.pl albo dareks8.pl Owszem można. Ale mogę się założyć, że 99% potencjalnych klientów, którzy wpiszą w Google nazwę darex wejdą w pierwszą pozycję, a nie będą szukali darexa33.  

Kiedy wszystkie możliwe nazwy domen zostaną wyczerpane, warto zastanowić się nad wykorzystaniem nazwy ulicy, przy której firma ma siedzibę. Dzięki temu firma będzie miała szybko kojarzącą się z adresem nazwę, przy której to ulicy firma się znajduje. Np. marszalkowska36.pl albo bankowa18.pl albo browarna13.pl. Nie dość, że adres jest ciekawy, to jeszcze nazwa firmy jest prosta ale nie prymitywna. Poza tym – co bardzo ważne – od razu utrwala klientowi adres.

Z moich obserwacji wynika, że coraz więcej pojawia się domen, z nazwą ulicy oraz numerem. Trzeba się jednak spieszyć, bo w całej Polsce – chociaż jest wiele ulic Słowackiego czy Mickiewicza, to domena np. Mickiewicza24.pl może być tylko jedna. W przyszłości problem może wyniknąć również w sytuacji, gdy firma zmieni swoją siedzibę. Ale tym na razie nie ma się co martwić. 

Czasem zdarzają się ciekawe zbiegi okoliczności, pomiędzy nazwą ulicy a specyfiką organizacji, instytucji czy firmy, która się przy niej znajduje. Np. w Krakowie Izba Wytrzeźwień znajduje się na ul. Rozrywkowej 1, a Szpital i Centrum Krwiodawstwa przy ul. Rzeźniczej 11. A poniższy przykład, wyraźnie sugeruje, że nie każda ulica jest dobrą nazwą na siedzibę firmy.