Ważne dla wszystkich

W handlowym kalendarzu znajduje się wiele świąt i okazji. Oprócz Bożego Narodzenia, Wielkiej Nocy, wakacji itp. niezwykle istotne są także Walentynki. Są one tak samo ważne jak święta w grudniu. W zeszłym roku pisałem różnych gadżetach Walentynkowych. Dziś napiszę, jak walentynki wyglądają w biznesie. 

Wszyscy przygotowują się do walentynek: sklepy, restauratorzy, kina, hotele, galerie handlowe. Wszyscy. Bo tak na jak innych świętach, tak i na tych można zarobić. I tylko to się liczy. Promuje się te święta, na których można i da się zarobić (np. Halloween). Nie ma w tym nic złego. Chodzi o opisanie mechanizmu, jak to działa.

Tak jak w czasie świąt wszędzie pojawiają się choinki albo zajączki, tak w czasie walentynek dominują różne serca. W kształcie serca może być wszystko. Od breloczków aż po ubrania i talerze. Słowem, wszystko jest albo w kształcie serca albo z amorkiem. Pomysłowość ludzi ze świata handlu nie ma końca. Oprócz biletów do kina, dwóch w cenie jednego, ciasteczek w kształcie serca, można się spotkać także z poduszkami antystresowymi, również w kształcie serca. 

Świat handlu cieszy się z okazji Walentynek nawet mocniej niż sami zakochani. Na miłości można bardzo dobrze zarobić. Być może niedługo dojdzie do tego, że ludzie będę uciekali przed walentynkami do ciepłych krajów, tak jak teraz uciekają przed świętami. Dlatego w całym tym walentynkowym szale, zamiast na przepych warto postawić na jakość. Zamiast np. wydawać dużo kasy na romantyczny obiad, można zorganizować taki wieczór przy świecach (w kształcie serca, a jak) w domu. 

Handel na tym nie ucierpi, bo zawsze coś się kupi, a nikt nie będzie narzekał, że nie czuje magii walentynek.